Internet Explorer advarsel

Hovsa!

Det ser ud til, at du besøger Erhvervsliv Trekanten i browseren Internet Explorer. Da Microsoft har valgt at lukke ned for den fortsatte udvikling af Internet Explorer, og i stedet anbefaler Microsoft Edge, gør vi det samme. Vi henviser derfor til Microsoft Edge, Google Chrome eller Safari, som alle supporteres.

De tre browsere er standard på hhv. Windows-, Chromebook- og Mac-computere, og kan derudover installeres helt gratis.

- Alle har oplevet, at det er svært at finde rundt i alle pakkerne, så alle vi taler med siger, at det er en god idé, og det har givet os blod på tanden. Der er ingen forbrugere, der vil savne e-mails eller sms’er, siger Casper Kyed (tv), der sammen med Teis Dalgaard står bag Packclub. Foto: Henrik Kruse

Vinderen tager det hele online

På de fleste markeder er der plads til flere spillere. Men der er steder, hvor der kun er plads til én aktør. Eller skal vi sige én app. Det er i hvert fald sådan, de ser det hos Packclub, der har udviklet en app, der gør det nemt at modtage pakker.

Det er farvel til sms’er og bunker af emails, når du skal hente dine pakker, du har købt online. I stedet vil Packclub gøre det nemt for danske webshoppere at samle webshoppernes pakkeinformationer i Packclub-appen.

Den store udfordring er nu at blive den app, som vinder. For de to iværksættere er nemlig ikke i tvivl om, at løsningen vil være en fordel for forbrugerne. Iværksættervirksomheden har netop landet en samarbejdsaftale med distributøren Dao, der godt kan se fordelen ved appen. Det skal være let at sende og modtage pakker, og det hjælper appen med, lyder det fra Dao.

I dagens nyhedsbrev kan du blive lidt klogere på en forretningsmodel, hvor det kræver, at alle søger det samme sted hen.

- Vi mener, at det er forbrugerne, der i sidste ende bestemmer på det her marked, og vi giver forbrugerne det, de ønsker. Der er ingen, der ønsker en bunke forskellige apps, når de skal hente pakker. De vil have én app, siger direktør og medstifter Casper Kyed.

Kan du lide dagens nyhedsbrev, og er du endnu ikke abonnent, så gør som flere og flere virksomheder i Trekantområdet. Tilmeld dig vores nyhedsbrev her, og følg os på LinkedIn.

God fornøjelse

Billede af Henrik Kruse
Billede af skribentens underskrift Henrik Kruse Erhvervsjournalist
Carlsbergs nye anlæg, der genbruger det vand, der bruges i ølproduktionen, er årsagen til, at Carlsberg har vundet en international pris. Anlægget reducerer vandforbruget i øl- og sodavandsproduktionen med 1,3 liter per produceret liter. Arkivfoto: Peter Leth-Larsen

Nyt fra virksomhederne i Trekanten

Carlsbergs bryggeri i Fredericia vinder international pris efter, at de har reduceret vandforbruget markant. Nu skal teknologien spredes ud til de øvrige bryggerier i koncernen.

Advokatfirma fra Kolding med tre advokater går sammen med Andersen Partners, der er Syddanmarks største advokatfirma.

Contrans lander rekordregnskab på over 23 millioner kroner i kølvandet på historier om løndumping.

Her kommer vi rundt om virksomhederne i Trekantområdet.

Bryggeri har sænket vandforbruget markant

For et år siden indviede statsminister Mette Frederiksen det nye vandgenvindingsanlæg på bryggeriet i Fredericia. Nu kan Carlsberg kalde bryggeriet verdens mest vandeffektive.

Onsdag vandt Carlsberg nemlig prisen i kategorien "årets industri projekt" ved prisuddelingen Global Water Awards. Vandgenindvindingsanlægget på bryggeriet i Fredericia viser, at det er muligt at reducere mængden af ​​vand, der skal til for at producere Carlsbergs øl.

Ved at genanvende 90 procent af alt procesvand fra produktionen har genbrugsanlægget bevist, at det er muligt at reducere bryggeriets vandforbrug til øl- og sodavandsproduktion til blot 1,4 liter per produceret liter.

I sammenhæng var det globale gennemsnitlige vandforbrug for Carlsberg-gruppen 2,7 liter per produceret liter i 2021. Anlægget reducerer også bryggeriets energiforbrug med 10 procent takket være biogasproduktion og recirkulering af varmt vand.

- Vi er stolte af at være på forkant med bæredygtighedsdagsordenen i Danmark, og vi sætter pris på anerkendelsen af ​​vores præstation med at halvere vandforbruget på Fredericia bryggeri og stort set eliminere vandspild, siger Peter Haahr Nielsen, der er administrerende direktør i Carlsberg Danmark i en pressemeddelelse.

Stort advokatfirma vokser

Det Kolding-baserede advokatfirma Kaiser Domino bliver fremover en del af Andersen Partners, som også har hovedsæde i Kolding. Det fremgår af en pressemeddelelse fra Andersen Partners, som har ønsket at styrke afdelingen for fast ejendom, der de seneste år har oplevet en markant stigning i rådgivningsopgaver.

- Vi ser gode potentialer i at få tilført yderligere stærke kompetencer, særligt til et område hvor vi oplever stor efterspørgsel på rådgivning og assistance, nemlig inden for fast ejendom, projektudvikling og entreprise, udtaler Jakob Ravnsbo, som er partner i Andersen Partners.

Kaiser Domino kommer med tre advokater: Joe Domino, Anders Falkesgaard Hansen og Jacob Schilling Jacobsen.

Rekordoverskud hos Contrans

Med et resultat før skat på et godt stykke over 23 millioner kroner, kan transport- og logistikvirksomheden Contrans fra Kolding glæde sig over, at virksomheden tjener flere penge end nogensinde i virksomhedens historie.

Det fremgår af det nyeste regnskab for HHH Holding ApS, som ejer de i alt fem datterselskaber, som udgør forretningen, skriver JydskeVestkysten.

De gode resultater kommer efter en periode, hvor blandt andet fagbladet 3F har skrevet kritisk om, hvordan chaufførerne overnatter og lønforholdene for blandt andet filippinske og østeuropæiske lastbilchauffører.

Firmaet med Henrik Holger Hansen i spidsen har under hele forløbet afvist alle anklager, og han har ikke ønsket at udtale sig til JydskeVestkysten i forbindelse med regnskabshistorien.


- Forbrugeren er ikke interesseret i 15 forskellige løsninger, når de kigger på hus eller bil. Og du gider heller ikke 15 forskellige apps, når du skal bestille pizza. Forbrugeren vil have ét sted at gå hen. Convenience is king, siger Casper Kyed (tv), der sammen med Teis Dalgaard har stiftet selskabet Packclub, der gør det nemt for danske webshoppere at modtage pakker. Foto: Henrik Kruse

Packclub vil ikke være store, de vil være størst: Vi skal bare tage en bid hver dag

Der er kun plads til Packclub. Er der flere om buddet, så forsvinder ideen. Packclub har udviklet en app, hvor forbrugerne får et samlet overblik over de pakker, de har købt online. Og netop fordi at man vil levere overblikket, så er Packclub nødt til at stå alene tilbage som vinder. 

- Vi er først lige startet, så vi skal selvfølgelig have mange flere pakker. Det ved vi godt. Målet er, at vi får alle pakker med i appen. Det kan vi lige så godt være ærlige at sige. Vi ved godt, at det bliver en rejse, men Jesper Buch havde heller ikke alle pizzeriaer med hos Just Eat fra start, siger direktør Teis Dalgaard.

Packclub har fået en af Danmarks største distributører med, og det har nu skabt fundamentet for, at Packclub kan blive appen, der samler trådene.

- Der er kun plads til én spiller. Det er jo ikke meningen, at folk skal have flere apps. I dag er der jo flere konkurrerende distributører, og der er vi den neutrale part. Det vi har lavet, er for den, der skal modtage en pakke. Når du bare skal holde øje ét sted, så er det nemmere for dig, siger Casper Kyed.

Packclub går efter, at alle webshoppere har deres app på telefonen. Virksomheden har udviklet en app, hvor man som shopper kun behøver én app for at holde styr på sine køb. - Vi ved godt, at det bliver en rejse, men Jesper Buch havde heller ikke alle pizzeriaer med hos Just Eat fra start, siger direktør Casper Kyed.

IVÆRKSÆTTER: De to iværksættere er ikke et sekund i tvivl om, at løsningen er rigtig. Det er mere et spørgsmål om, hvem der løfter opgaven. De har skabt en app, der betyder, at webshoppere kun har brug for én app, når de skal hente pakken – og appen hjælper også med at finde vej til pakken.

- Vi mener, at det er forbrugerne, der i sidste ende bestemmer på det her marked, og vi giver forbrugerne, det de ønsker. Der er ingen, der ønsker en bunke forskellige apps, når de skal hente pakker. De vil have én app. Det er ligesom, når man søger boliger eller bil. Forbrugeren er ikke interesseret i 15 forskellige løsninger, når de kigger på hus eller bil. Og du gider heller ikke 15 forskellige apps, når du skal bestille pizza. Forbrugeren vil have ét sted at gå hen. Convenience is king, siger Casper Kyed, der sammen med Teis Dalgaard har stiftet selskabet.

Vi skal bare tage en bid hverdag. Det er en elefant, vi skal spise. Men jo flere pakker vi får ind over vores app, jo bedre bliver vores produkt.

Teis Dalgaard, direktør og medstifter af Packclub

Løsningen er udviklet, så den er klar til at vokse, og iværksættervirksomheden har nu taget et stort skridt fremad efter de har indgået en aftale med en af landets største distributører, Dao, om at komme med på løsningen, og de første webshops er allerede med. Nu venter arbejdet med at få de øvrige distributører og endnu flere webshops med ombord.

- Der er kun plads til én spiller. Det er jo ikke meningen, at folk skal have flere apps. I dag er der jo flere konkurrerende distributører, og der er vi den neutrale part. Det vi har lavet, er for den, der skal modtage en pakke. Når du bare skal holde øje ét sted, så er det nemmere for dig, siger Casper Kyed.

Ingen vil savne sms'er

Iværksætterne tog de første skridt tilbage i 2018, og med opbakning fra en gruppe af lokale investorer gik Casper Kyed og Teis Dalgaard i 2020 ind i projektet på fuldtid. De kommer begge to fra mobilbranchen, hvor de arbejdede med salg.

Ideen kom til Casper Kyed for nogle år siden op til jul, hvor han skulle hente en bunke pakker, og det var udfordringen med at holde styr på alle sms'er, mails og track and trace-numre, der fødte ideen.

Kort om Packclub

Virksomheden Packclub er stiftet af Casper Kyed og Teis Dalgaard. Deres app vil vi gøre det nemmere for danske webshoppere at modtage deres pakker ved a samle webshoppernes pakkeinformationer i én app. Packclub er en dansk designet og udviklet app, som kan downloades gratis til Android og iOS. Den er gratis for den private forbruger, mens distributører & webshops betaler for at anvende platformen.

- Der var meget at holde styr på. Nogle gange får du både sms'er og mails. Det var den oplevelse, der fik gang i rejsen. Der må være noget, der smartere, tænkte jeg. Hvorfor er der ikke en samlet løsning? Men der er ikke nogen, der har samlet det hele. Der er noget, der ligner, men der skal du indtaste dit track and trace-numre. Målet er, at det skal være automatisk, siger Casper Kyed.

- Der er kun plads til én spiller. Det er jo ikke meningen, at folk skal have flere apps, siger direktør Casper Kyed, der er medstifter af Packclub. Foto: Henrik Kruse

Dybest set er forbrugerne ikke så optaget af, hvordan de får pakkerne, det skal bare være nemt at overskue, lyder argumentet.

- Alle har oplevet, at det er svært at finde rundt i alle pakkerne, så alle vi taler med siger, at det er en god idé, og det har givet os blod på tanden. Der er ingen forbrugere, der vil savne e-mails eller sms’er, siger Casper Kyed.

Samtidig giver appen den enkelte webshop mulighed for at kommunikere direkte og målrettet med sine kunder i appen efter købet.

- Vi kan godt lide at blive fulgt ud af døren i en butik, hvor vi har haft et godt samspil med ekspedienten, det giver en følelse af altid at være inviteret tilbage i butikken. Den tanke overfører vi til e-handel, hvor gode, nærværende og målrettede budskaber i Packclub-appen lader den digitale dialog fortsætte ud over salget, siger Casper Kyed.

Skal have alle pakker

Opgaven er nu at få så mange pakker inden over appen. Her skal Dao, der er blandt de største distributører, være en løftestang til at få flere distributører og webshops med ind i appen. Distributørerne skal betale et fee for at være med, og en webshop skal betale 500 kroner om måneden.

- Vi vil gerne fjerne de barrierer, der er i forhold til løsningen, så det er ikke prisen, der får nogle til at springe fra. Det, vi går efter, er volumen. Vi har taget fat i de fleste distributører, da vi mener, at deres kunder helst vil bruge én løsning, og vi har fået positiv feedback. De kan godt se, at det er en god idé. Nogle vil dog gerne holde tingene i deres egen app lige nu. Andre siger "lad os se". Men Dao er med. De siger, at når det er godt for kunderne, så er det godt for Dao. Det er vores løftestang til at gå videre, siger direktør Teis Dalgaard, der er overbevist om, at de nok skal få flere distributører med.

- Vi er først lige startet, så vi skal selvfølgelig have mange flere pakker. Det ved vi godt. Målet er, at vi får alle pakker med i appen. Det kan vi lige så godt være ærlige at sige. Vi ved godt, at det bliver en rejse, men Jesper Buch havde heller ikke alle pizzeriaer med hos Just Eat fra start. Men nu hvor vi har fået Dao med, så har vi skabt fundamentet, siger direktør Teis Dalgaard, der sikker på, at forbrugerne vil efterspørge løsningen.

Når du kører ind på for eksempel tankstationen, så popper dit track and trace-nummer op automatisk. Det her er ikke nice to have. Det er need to have.

Casper Kyed, direktør og medstifter af Packclub

- Vi skal bare tage en bid hver dag. Det er en elefant, vi skal spise. Men jo flere pakker vi får ind over vores app, jo bedre bliver vores produkt. Normalt vil man sige, at der er fire distributører i Danmark. Det er de helt store. Men der er vel 15 styks i alt. Så der er mange, der leverer til døren. Dem er vi selvfølgelig i kontakt med, og vores fordel er, at vi er neutrale. Vi samarbejder med alle, siger Teis Dalgaard.

Det er "need to have"

Iværksætterne kan ikke sætte tal på, hvor mange pakker de skal nå. Lige nu handler det om at vokse og gerne hurtigt. Og samtidig lægger de heller ikke skjul på, at det siden 2020, hvor de gik fuldtid på projektet, har været hårdt arbejde at få partnerne med ombord.

Men med voksende onlinehandel, så er de ikke i tvivl om, at der vil komme behov for at samle tingene ét sted, når det gælder om at hente pakker - og appen kan også hjælpe kunden med at finde vej.

- Appen ved, hvor du er, og den ved, hvor din pakke er. Så den hjælper med at finde frem til pakken. Når du kører ind på for eksempel tankstationen, så popper dit track and trace-nummer op automatisk. Det her er ikke nice to have. Det er need to have. Det gælder for kunden, og det gælder butikken, der følger kunden til døren, siger Casper Kyed.