Få salgsmødet i kalenderen i et hug: Det giver en kæmpe tidsbesparelse
"Tre værktøjer til en lettere hverdag" er et gennemgående element i Erhvervsliv-medierne, hvor virksomheder anbefaler deres bedste værktøjer til hinanden, og hen over sommeren deler vi anbefalingerne på tværs.
Denne gang skal vi forbi Calendly, der er et digitalt værktøj, der gør det nemt for kunden – og dig selv – at booke et online møde.
Stefan Schelde Hansen, direktør i BetterBoard, kan varmt anbefale andre virksomheder at bruge Calendly til at få online salgsmøder i kalenderen. Nogle af argumenterne lyder sådan her:
1. Det handler om at skabe convenience for kunden - og også for os selv.
2. Det kan også bruges, når du sætter et møde op med en leverandør.
3. Det er en stor fordel, at folk kan booke en tid direkte fra hjemmesiden.
Salgsmøder: Allerede før corona havde direktør og medstifter af BetterBoard, Stefan Schelde Hansen, fået øjnene op for Calendly, der er et online værktøj, der gør det nemt at booke møder, og pandemien har betydet, at antallet af onlinemøder er vokset eksplosivt.
Løsningen betyder, at potentielle kunder selv kan bestemme, hvornår de er klar til et møde, hvor de kan høre om BetterBoard, der har udviklet en bestyrelsesportal som er en online platform for alt bestyrelsens arbejde før, under og efter bestyrelsesmøderne. Læs mere om BetterBoard her.
Værktøjer til en lettere hverdag
"Tre værktøjer" til en lettere hverdag' er et fast element i Erhvervsliv-medierne, der hver især dækker virksomhederne i Aarhus, Esbjerg, Odense, Randers og Trekantområdet.
Det sker, når vi beder lokale virksomheder om at dele nogle af de værktøjer, som hjælper netop dem, og hen over sommeren går vi spadestikket dybere ved at præsentere de mest anvendte og anbefalede værktøjer på tværs af medierne inden for fem kategorier.
De fem udvalgte værktøjer er:
- Marketing: Ahrefs
- Møder: Calendly
- Kommunikation: Slack
- Økonomi: Dinero
- Kundeservice: Zendesk
Følg med i dit Erhvervsliv-nyhedsbrev i løbet af sommeren - eller saml op på videndelingen efter ferien.
Hvad bruger I værktøjet til?
- Det er først og fremmest et salgsværktøj, hvor folk kan booke os i vores kalender, når det passer dem bedst. Det kan være via et link, jeg sender, eller så booker de direkte på hjemmesiden. Når jeg sender et link i en mail, så skriver jeg, at de kan booke en tid, når det passer bedst.
- De klikker på linket, så åbner der sig en månedskalender, og så kan de se alle mine ledige tider. Så vælger man selv dag og tidspunkt. Når de så klikker på en tid, så kan de samtidig invitere flere gæster med til mødet. Når alle har bekræftet, så opretter systemet helt automatisk for eksempel et Teams-møde med en invitation og lidt om mødet. Det ryger direkte til deres og min kalender. Så er alt klart. Men det kan også være via Zoom eller et andet system. Calendly kan håndtere det hele.
Hvilke fordele giver det?
- Det handler i høj grad om at skabe convenience for vores kunder - og også for os selv. Der er en kæmpe tidsbesparelse ved at bruge systemet. Vi skal ikke bruge en masse tid på at maile frem og tilbage. ”Kan du på tirsdag? Hvad med onsdag? Nåh nej, der kan jeg ikke”. Pludselig er du oppe på mange mails, og det tager tid. Her kan kunden kigget direkte ned i vores kalender, fordi Calendly er koblet op på vores kalender.
- Det sparer en masse korrespondance, og der er også folk, der går direkte på hjemmesiden, fordi de gerne vil holde et møde. Det sparer også en masse tid på telefonen, når du skal sætte et møde op. Nogle gange bruger jeg også Calendly i samarbejde med leverandører. Lige nu har jeg et samarbejde med en GDPR-konsulent, og hun booker mig også over Calendly. Noget af det smarte er, at jeg selv bestemmer, hvilke "templates" jeg vil bruge. Udgangspunktet er en halv time, men det kan jeg lave om til en eller to timer, og vi bruger det også til det norske marked.
- Det er en stor fordel, at folk kan booke en tid direkte fra hjemmesiden og ind i min kalender. Jeg kan også indsætte et link, der er koblet op på et nyt produkt, så det er meget fleksibelt.
Hvordan kom I i gang?
- Der var en af vores store underleverandører, der brugte systemet. Vi var en potentiel kunde, og bookede selv et møde via Calendly, og jeg synes straks, det så smart ud. Siden er systemet udviklet meget mere.
- Der er ikke tvivl om, at Calendly er vokset eksplosivt, fordi der er kommet flere onlinemøder. Det har corona sat skub i, og der rammer Calendly jo rent. Vi brugte som sagt systemet inden corona, og det er kun blevet smartere.
Kan du anbefale det til andre?
- Ja, bestemt. Der er aldrig fejl. Det virker bare, og folk synes, at det er dejlig nemt, og vi kan jo høre det på vores kunder, at de synes, at det er et interessant system, der er smart.
- Systemet kan mange andre ting, men vi bruger det mest til kundemøder. Det er min oplevelse, at der allerede er mange, der har fået øjnene op for systemet, og der findes jo også pendanter til Calendly.